2016- Jazzkanizsa
A dzsesszfesztivál életben tartása érdekében változtatnak a szervezők, 2016-tól JazzKanizsa néven tartanak egyestés programokat, immár a Medgyaszay Házban, fennmaradásáért küzd Tiborcz Iván Cserfő JazzLand-je is, miközben Halász Gyula a Nemzetközi Jazz Nap szervezésével igyekszik erősíteni a nagykanizsai jazzéletet
2023 A nagykanizsai jazz barátai, hagyományának ápolói és továbbvivői az első Nagykanizsai Jazz Hétvége helyszínén, az egykori Fabik Károly Úttörőházban emléktábla avatással és "megemlékezéssel ünnepelték az 50 évvel ezelőtti legendás kultúrtörténeti eseményt.
2022 A nagykanizsai jazz művelői, rajongói és támogatói a klubnak kezdetben otthont adó, egykori Erkel Ferenc Olajipari Művelődési Ház előtt emléktábla avatással, kerekasztal beszélgetéssel, kiállítással és koncerttel ünneplik a Nagykanizsai Jazz Klub 50 éves fennállását
2020 A világjárvány a JazzKanizsát is térdre kényszeríti, a rendezvény elmarad
2017 A Jazz pillanatok fotókiállítás, neves előadók (Borbély Műhely, Rákfogó Emlékzenekar), utcai minikoncertek várják a jazzszerető közönséget, a jazzgitáros Babos Gyula utolsó nagykanizsai fellépésével
2009-2015 Kanizsa Nemzetközi Jazz- és Világzenei Fesztivál
2015 Búcsúzik a "kétnapos fesztivál", melynek sztárfellépője a Kurt Elling Quintet (USA)
2012 "Szervezési, kommunikációs és forráshiányos okok miatt" a fesztivált nem rendezik meg, helyette a Kanizsa Turizmusáért Egyesület által szervezett "különutas" Jazz Esten adja utolsó kanizsai koncertjét a zongorista-legenda Vukán György
2011 Helyi kötődésű zenészek (Farkas Norbert, Gayer Mátyás, Tiborcz Iván, Vámos Janka) és a magyar jazz kiválóságai (Csepregi Gyula, Kőszegi Imre, Snétberger Ferenc, Szakcsi Lakatos Béla, Tony Lakatos, Vasvári Pál) dominálják a koncerteket, akik a Human Dialog videóinterjúiban vallanak a jazzhez és a fesztiválhoz fűződő viszonyukról
2009 A fesztivál ismét nevet vált, a program világzenei elemekkel bővül, amelynek keretében többek között Boban Markovics és Lajkó Félix is fellép Nagykanizsán
1998-2008 A Kanizsa-MKB korszak
2007 A Magyar Rádió a korábbi évek hagyományaival szakítva már nem szervezője a fesztiválnak, elmarad a koncertek élő közvetítése, ugyanakkor a Duna Televízió jelentős műsoridőt szentel a kétnapos eseménynek
2004 A fesztivált élőben közvetítik az interneten
2003 "Harminc év emlékei" címmel jubileumi szakmai találkozóra kerül sor többek között az egykori jazzklub tagjai, az alapító dr. Beke Árpád, valamint a későbbi szervezők, Horányi Iván, Blum József és Halász Gyula részvételével
1998 A jazzfesztivál finanszírozásába névadó főszponzorként hosszú évekre beszáll az MKB, alkalmanként pedig a zalakarosi Mendan Hotel, a Kanizsa Plaza és az Andante is főtámogatóként járul hozzá a fesztivál sikeréhez
1998 A nagybőgő "királya", Ray Brown triójával Nagykanizsán adja életének egyik utolsó - egyetlen magyarországi - koncertjét
1990-1997 Az Alpok-Adria régió fesztiválja
A korszak utolsó két évében névadó szponzorként a Royal Sped és a Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) is támogatja a rendezvényt
1997 Az amerikai szaxofonos legenda, Archie Shepp először lép fel a HSMK színpadán
1996 Megjelenik a Jazz Kanizsán című könyv, amelyben a szerző, Halász Gyula a kanizsai jazz-élet történéseit, a fesztiválok programjait és a helyi jazzegyüttesek működését dolgozza fel, Tiborcz Iván civil kezdeményezésként elindítja a Cserfő JazzLand-et
1994 Nagykanizsán adja első és egyben utolsó magyarországi koncertjét Don Cherry kvartettje
1991 Az új koncepció szellemében Vasvári Pál és Horányi Iván szervezésében, a Magyar Televízió támogatásával Alpok-Adria néven indul újra a nemzetközi jazzfesztivál
1990 Halász Gyula kezdeményezésére felvetődik a jazzhétvégék újraélesztésének gondolata, a javaslat lényege, hogy tekintettel a szűkös anyagiakra a szomszédos országokból és az Alpok-Adria régió országaiból hívjanak zenészeket
1981-1989 A fesztivál "nehéz" évei
1986 Újabb kényszerű szünet után Cecil Taylor és Eberhard Weber neve fémjelzi a jazznapok műsorát, amelyet ebben az évtizedben harmadszor és egyben utoljára rendeznek meg
1984 A fesztivált Hidroplasztik Jazz-Pop Hétvége néven rendezik meg, amelyen Joanne Braecken triója mellett fellép az East és a P. Box együttes
1981 A városvezetés pénzügyi nehézségekre hivatkozva nem tud részt vállalni a fesztivál megrendezésében, a fesztivál elmarad
1973-1980 A nagykanizsai jazzfesztivál "hőskorszaka"
1980 Az 500 fő befogadására alkalmas HSMK-ban mintegy 1500 (!) jazzrajongó "bólogat" az Eddie Gomez-Jeremy Steig duó koncertjén
1976 Az egyre népszerűbb fesztiválnak első alkalommal ad otthont az újonnan átadott Hevesi Sándor Művelődési Központ (HSMK)
1973 A Fegyveres Erők Klubja és a Magyar Rádió szervezésében a városban először kerül megrendezésre a Nemzetközi Dzsessz-Hétvége, amelyen többek között fellép az amerikai Mel Waldron-Jimmy Wood-Tim Kennedy trió
1972 dr. Beke Árpád, Ámon István és Pék Pál kezdeményezésére nagykanizsai középiskolások, amatőr jazz-zenészek és barátaik közreműködésével jazz klub alakul az Erkel Ferenc Olajipari Művelődési Házban
A képek és az információk forrása: Halász Gyula archívuma, valamint Jazz Kanizsán című könyve; újságcikkek; személyes élménybeszámolók